De leukste nieuwe woontrends

01-07-2020

Tussen het ontwerpen door, maak ik uiteraard ook tijd om de nieuwste woontrends op te volgen. Part of the job, al voelt het voor mij niet als werken! Ik vind het heerlijk ontspannend om te snuisteren in magazines, blogs en catalogen en me zo te laten inspireren. Niet alles wat ik zo tegenkom, past evengoed bij mijn eigen stijl. Soms vind ik het zelfs ongelooflijk lelijk. Maar toch zijn ook die bronnen een vorm van voeding voor mij. 

Gelukkig tref ik heel vaak ook ideeën waar ik wél helemaal warm van loop! De volgende drie trends, een greep uit de vele, deel ik graag met jullie:

1. Rondere vormen, ornamenten en klassieke lijnen

Hoewel strak en minimalistisch zeker nog niet 'out' zijn, zie ik steeds vaker ronde vormen, ornamenten en klassiekere lijnen terugkomen in interieurs. Vooral de combinatie van strak en praktisch met een meer 'gezellige' touch wordt vaak gevraagd. Het zoeken naar het juiste evenwicht is soms een uitdaging, maar het resultaat loont vaak wel. 

2. Warme aardetinten

Na een lange periode van wit-zwart-grijs waar vooral materialen als staal, beton en hout een hoofdrol speelden, is er volop terug ruimte voor warme aardse tinten. Terra cotta, roest, bruintinten... Ze krijgen opnieuw hun plaats in een hedendaags interieur.

3. Vintage-accenten

Is vintage ooit echt helemaal weggeweest? Ik denk het niet... Toch zie je nu  opnieuw meer en meer vintagekasten en snuisterijen opduiken in interieurs. Ze passen helemaal in de trend naar meer warmte. Misschien toch nog eens langs de kringloopwinkel passeren?

Foto 1: Eigen Huis en Tuin
Foto 2: Eigen Huis en Tuin
Foto 3: Fundesign.nl

Jolijn Deceulaer - Lissenweg 3 - 2280 Grobbendonk - 0479 25 63 36 - jolijn@binnen-in.be 
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin